pondělí 5. ledna 2015

"Ty drobný rozdíly"


"Ty drobný rozdíly"

 

Čím déle AnaPur užívám, tím více si všímám zajímavých změn. 

O tom, jak se po pár týdnech pití tohoto superjídla cítíte už jsem psal. Pokud ale pijete AnaPur pravidelně, začnete vnímat i “ty drobný rozdíly“.

Na AnaPuru mě prostě baví ty drobný rozdíly

Tak například jsem si všiml, že myčku nádobí pouštím tak dvakrát méně než dřív. K AnaPuru je třeba jen shaker, lžíce a sklenice, takže vlastně není ani co mýt. V poloprázdné lednici postupem času zůstaly už jen trvanlivé sýry, džus a nějaká ta zelenina, co ještě nestihla zplesnivět. Sporák vlastně taky zapínám méně a koš tolik taky vynášet nepotřebuju. Množství odpadu se viditelně zredukovalo.

Největší prozření a těžký návrat do reality jsem ale měl, když jsem si šel po čase zase nakoupit. Ve frontě na pokladnu jsem si uvědomil, jak mě tahle aktivita otravuje a kolik času běháním mezi regály zabiju. Jídlo mám rád, a když je čas, tak uvařím, ale nakupovat každý den pár drobností není to, čím bych po práci chtěl trávit volný čas.


Když si navíc uvědomíte, že všechno to „konzervované“ jídlo tvářící se jako čerstvé jede přes půl světa, aby ho někdo vyrovnal do chladícího boxu v obchodě, který za den sežere snad více energie, než jedna domácnost za rok, že tohle jídlo si pak někdo zase vezme, zaplatí a naloží do auta, aby s ním jel zase přes celé město domů, kde ho vrazí do ledničky a po čase buď uvaří nebo vyhodí, přičemž je celá kuchyně jak chlív, je jasné, že AnaPur jako náhrada jídla není jen zdravější, ale i ekologický a ekonomický. Tyto non-gastronomické vlastnosti AnaPuru jsou prostě fajn a baví mě.

Žádné náklady na dopravu, skladování, recyklace hromady obalů, žádná tepelná úprava, mytí nádobí ani fronty u pokladny. Alespoň sobě si můžete ušetřit spoustu starostí spojených s jídlem a to je super :).



 

Žádné komentáře:

Okomentovat